bs-logo
NL
EN
Webshop

Het succesverhaal van de heer Hoving

Na een CVA in 2017 verloor de heer Hoving de functie in zijn rechterbeen. “Zelfstandig de weg op gaan zat er toen niet meer in. Tot ik twee jaar later, in 2019, een aangepaste auto kocht. Ik kon weer autorijden, maar na een aantal jaren was deze aangepaste auto ook alweer aan vervanging toe. Toen ik met mijn schoonmoeder over de A9 rond Alkmaar reed zag ik langs de weg een advertentie van B&S autoaanpassingen. Dat kón geen toeval zijn!”, zo begint de heer Hoving zijn verhaal.

Een kennis van de heer Hoving had namelijk een tijdje geleden door B&S een bus laten aanpassen naar een rolstoelbus. “Deze kennis was erg tevreden over de dienstverlening van het bedrijf dat gespecialiseerd is in autoaanpassingen. Ik ben toen eens gaan rondkijken op hun website, en dat zag er allemaal goed uit. Dus ik besloot om contact met hen op te nemen.”

Gaspedaal op links

En daar heeft de heer Hoving geen spijt van. “B&S heeft het gaspedaal in mijn auto aangepast, waardoor ik met mijn linkerbeen gas kan geven. Deze aanpassing is zó gemaakt dat het pedaal dat niet gebruikt wordt, omhoog geklapt kan worden. Mijn vrouw – die geen beperking heeft – en ik kunnen dus allebei gebruik maken van onze auto. Ik met het gas op links, zij met het gas op de originele plek: rechts dus.”

   

Gaspedaal op links, opgeklapt                    Gaspedaal op links, uitgeklapt

Kastje naar de muur

“Ik had deze aanpassing door een garage kunnen laten doen, maar dan was ik veel duurder uit. B&S is namelijk gespecialiseerd in dit soort aanpassingen. In tegenstelling tot een garagehouder hebben zij alle kennis al in huis en hoeven ze het niet allemaal uit te zoeken. Dat scheelt flink in de kosten!”

Kwam u dan niet in aanmerking voor een vergoeding? “Ik heb wel contact gehad met de WMO-afdeling van de gemeente, hoor”, blikt hij terug. “Maar dat duurde me allemaal veel te lang. Ik moest zo’n beetje vijf verschillende afdelingen langs om te checken of ik de kosten vergoed kon krijgen. En telkens moest ik weer wachten op een antwoord. Ik kwam er al gauw achter dat het véél sneller is om de autoaanpassing zelf te regelen. De kosten had ik er graag voor over!”

Flexibel en servicegericht

En dat het snel ging, is zeker. “Ik had mijn nieuwe auto nog niet eens binnen, maar al het regelwerk was al gedaan door B&S, haha. Ze zijn daar niet alleen heel flexibel, maar ook ontzettend servicegericht. Toen we de nieuwe auto in ons bezit hadden, zijn mijn vrouw en ik naar Hoorn gereden om de aanpassing te laten uitvoeren. Bij de naastgelegen Bo-rent leende mijn vrouw een auto, zodat ze tussendoor even boodschappen kon doen. Na vijf uurtjes konden we de aangepaste auto weer ophalen!”

Drie keer per week naar de fysio

“Het is heerlijk om weer zelf de weg op te kunnen. Drie keer per week ga ik met mijn aangepaste auto naar de fysiotherapeut en we maken veel uitstapjes. Ja, ik ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt!”, besluit de heer Hoving zijn verhaal.

Terug naar overzicht